Tirgus izpēte kā palīgs veiksmīgas biznesa stratēģijas izveidē
 
Veiksmīga biznesa pamatā ir vairāki nozīmīgi faktori, taču kopumā uzņēmuma veiksme un panākumi ir atkarīgi no biznesa stratēģijas. Biznesa stratēģija ir nozīmīga ikvienam tālredzīgam un uz sasniegumiem tendētam vadītājam, kurš, izmantojot uzņēmuma resursus un atšķirīgas prasmes, vēlas iegūt priekšrocības attiecībā pret saviem konkurentiem tirgū vai nozarē.
 
Neraugoties uz to, ka uzņēmēji apzinās, ka mārketings ir neatņemama biznesa sastāvdaļa, mūsdienās uzņēmējdarbības videi bieži vien nākas saskarties ar vairākiem izaicinājumiem un viens no tiem konkurence. Pienācīgi nenovērtējot savus konkurentus, uzņēmumam draud tas, ka iecerētais produkts vai pakalpojums nebūs unikāls un neatkārtojams, kas nozīmē, ka tam, visticamāk, būs īss mūžs.
 
Panākumus iespējams gūt tikai organizācijām ar skaidru mērķi un stratēģiju, uzsver Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centrs (SDTIC), aicinot uzņēmumus izmantot unikālu iespēju pieteikties tirgus izpētei.
 
Uzņēmuma veiksme tirgū ir tiešā mērā saistīta ar uzņēmēja prasmi un spējām orientēties tirgus situācijā un veikli reaģēt uz tā pārmaiņām. Uzņēmējiem jāpatur prātā, ka patērētāja vēlmes un vajadzības ir visu uzņēmēju darbības izejas punkts. Lai piesaistītu klientus un sniegtu tiem vēlamo, svarīga ir tirgus izpēte, kas atbild uz svarīgiem jautājumiem, tai skaitā dod iespēju iegūt kvalitatīvu informāciju ar tirgū saistīto problēmu identificēšanu un risināšanu. Neatkarīgi no tā, vai savu biznesu esat uzsākuši nesen, vai tajā darbojaties jau ilgstoši, tirgus izpēte ir svarīgs process, kam jāpievērš īpaša vērība.
 
Tirgus izpētes pakalpojumi kļūst arvien pieprasītāki nozarēs, kurās ir liela konkurence, jo ikviena organizācija vēlas gūt panākumus, taču tas iespējams tikai tad, ka uzņēmumam ir skaidrs mērķis un stratēģija, kā to sasniegt.
 
Ja nav stratēģijas, tad arī organizācija nevar sevi atpazīstami pasniegt un pareizi nopozicionēt (vai parādīt savu atšķirību). Mūsdienās visās jomās ir sīva konkurence, taču kreativitāte palīdz atrast savu nišu, kas nodrošinās veiksmīgu konkurenci. Organizācijas, kuras veic tirgus izpēti pašas, pieņem lēmumus, skaidrāk apzinoties situāciju un pieņemto lēmumu sekas.
 
Tirgus novērošana palīdz uzņēmumam apkopot un analizēt informāciju par atsevišķām nozarēm, tirgiem, klientiem un konkurentiem no vairākiem avotiem, lai veidotu visaptverošu informācijas bāzi, uz kuras pamata var pieņemt stratēģiski svarīgus lēmumus.
 
Tā ir iespēja uzņēmumiem noskaidrot vairākus svarīgus jautājumus par organizācijas attīstību, tostarp, vai produktam konkrētajā vietā atradīsies pietiekoši plašs patērētāju un pircēju loks, kā arī paredzamos finansiālos ieguvumus. Tā ir unikāla iespēja uzņēmumam savlaicīgi reaģēt uz izmaiņām tirgū.
 
Kā rāda pieredze, uzņēmumi, kas regulāri seko līdzi izmaiņām tirgū un analizē tā norises, ir konkurētspējīgāki un pieņem uz aktuālu informāciju balstītus lēmumus.

Tirgus izpēte, tāpat kā pieredze šahā, — ļauj Jums paredzēt vairākus gājienus uz priekšu.





Tālrunis +371 29671134
E-pasts: petijumi@petijumi.lv

Lai uzzinātu vairāk par to, ko tirgus izpētes iespējas var dot Jūsu uzņēmumam, lūdzu, aizpildiet pieteikuma anketu:

Vārds, uzvārds
Uzņēmums
Tālrunis
E-pasts